Door Tom Dissel

Als ik Toekomst Schoonmaakbedrijven moet vergelijken met een sporter of sportteam dan kom ik uit bij Daphne Schippers (goud op de WK 200 meter sprint) of bij onze volleybaldames (2de op de EK).
Toen ik die prestaties zat te bekijken had ik een soort van trots gevoel over mij heen: ‘Wow, knap hoe ze dat doen!’ Een juich momentje en gelijk hoorde je iedereen alweer praten over de Olympische Spelen in Rio komend jaar. Nu zijn we goed, maar wat moeten we doen om bij te blijven…

Ook Toekomst Schoonmaakbedrijven heeft een heel goed eerste half jaar achter de rug. Ruim 10% groei! Dat hebben we gemerkt. Meer opdrachtgevers betekent meer interieurverzorgsters nodig, een grotere druk op onze projectleiding, overwerk voor de personeels- en administratieve afdelingen en aanpoten voor de salesafdelingen.
Nu is het zaak om dit vast te houden. De juiste mensen op de projecten en projectleiders die de ruimte krijgen om hun mensen aandacht te geven. Uiteindelijk moeten we luisteren naar onze opdrachtgevers om hun wensen zo goed mogelijk in te vullen. Zo kunnen we de klanten behouden.

Zoals de sporters werken naar de Olympische Spelen, zijn wij vooruit aan het denken. Hoe moeten we bij blijven.
In mijn optiek betekent dat 3 dingen:
1. De komende maanden zetten we in op samenwerken waarbij we meer gebruik gaan maken van de digitale mogelijkheden. Sensoren, I cloud, Tablets enz.
2. Contact met klanten, waarbij we goed moeten luisteren, kijken én transparant moeten zijn.
3. Resultaatgericht schoonmaken wordt belangrijk. Dus: maak schoon wat nodig is, wees flexibel en speel in op de wensen van de klant.

Als wij aan deze drie zaken werken hebben we goud in handen. Dan blijven we bij. Sterker nog: dan blijven we voorop lopen. Net zoals de sporters in 2016 voor hun gouden medaille gaan, gaan wij eveneens voor het hoogst haalbare.