Blog

Alle hen(s)djes aan dek

By 23 januari 2018 No Comments

Schoonmaken is en blijft mensenwerk. Dat is maar goed ook, want hier maakt Toekomst Schoonmaakbedrijven het verschil. Waar goed schoonmaken een vanzelfsprekendheid moet zijn, kan ons personeel zorgen voor nét dat beetje extra voor onze opdrachtgevers.

Dat we daadwerkelijk het verschil kunnen maken, blijkt uit onze resultaten in 2017. Opnieuw zijn we gegroeid en liggen we op koers om onze ambitie richting 2020 waar te gaan maken. Daar is door al het personeel hard aan gewerkt in het afgelopen jaar. In 2018 zijn we voortvarend van start gegaan. In de eerste vier weken stonden er maar liefst 14 nieuwe opstarts bij diverse projecten gepland. Daarnaast zorgden enkele bestaande opdrachtgevers voor forse uitbreidingen.

Ik bedank alle bestaande en nieuwe opdrachtgevers voor hun vertrouwen. We gaan dat vertrouwen zeer zeker terugbetalen.

Om de ingeslagen koers te herijken zijn we op een drietal gebieden gestart met het (verder) ondersteunen van onze strategische visie. Zo zijn we druk bezig met strategische personeelsplanning (ofwel: de handjes, op z’n Schijndels: ‘hendjes’), met onze marketingstrategie (de ombouw van een productgestuurde organisatie naar een consumentgestuurde organisatie) en onze verkoopstrategie.

Met deze groei en onze ambities is het logisch dat het op alle afdelingen en bij alle interieurverzorgsters ‘alle hens aan dek’ is. Alle handjes hebben we hard nodig. Gelukkig kunnen we rekenen op onze mensen: ons Medewerkers Tevredenheid Onderzoek gaf aan dat onze medewerkers graag voor Toekomst Schoonmaakbedrijven werken. Ze waardeerden ons met een gemiddelde score van 7,8. Daar zijn we trots op.

U profiteert daar als opdrachtgever ook van. Gezamenlijk kunnen we verloop, verzuim en klachten laag houden. Dit geeft ons ruimte om u als klant en onze medewerkers de aandacht te geven die ze verdienen. En alles wat aandacht krijgt, groeit. Zo stimuleren we groei in (talent)ontwikkeling, groei in samenwerking en groei in efficiency en effectiviteit. En: kunnen we uiteindelijk het verschil voor u blijven maken.

Ik wens iedereen zowel zakelijk als privé het allerbeste en samen maken we er een heel mooi jaar van.

Tom Dissel

Commercieel Directeur