Blog

Hoe bereik ik de top?

By 10 maart 2016 No Comments

Vorige maand bekeek ik een programma op TV waarin een groep gelouterde klimmers een berg beklom. Een bikkelharde tocht, waarbij kennis, materialen, talent, doorzettingsvermogen, ervaring en wilskracht gebundeld werden.

In het basiskamp zo’n 1200 meter onder de top, kreeg de groep allerlei (goed bedoelde) adviezen en tips mee. Sterker nog: er werd hen opgedragen, welk pad ze moesten kiezen, dat de musketonhaak links aan de gordel moest hangen en hoe laat ze moesten vertrekken.

Ik dacht aan de wijze waarop schoonmaak de laatste jaren steeds meer wordt uitgevraagd; een werkwijze waar Toekomst Schoonmaakbedrijven steeds meer voorstander van is. Resultaatgericht schoonmaken. Wat heeft dat nu met die bergbeklimmer te maken, zal u denken.

Voor schoonmaak heb je twee scenario’s: het ene is zoals we het altijd doen en hebben gedaan. Je kunt de schoonmaker/bergbeklimmer vertellen hoe hij die berg moet beklimmen. Vertel hem dat je een betere manier hebt om te klimmen, zeg hem hoe zijn groep eruit moet zien, vertel hem dat het sneller en goedkoper kan of huur nog een partij schoonmakers/bergbeklimmers in om te vertellen hoe het moet.

Een 2de scenario is veel simpeler en korter. Huur een ervaren schoonmaker/bergbeklimmer in en laat je naar de top leiden.

Juist in dat 2de scenario voelt Toekomst Schoonmaakbedrijven zich thuis. Onze missie is niet voor niets het eindproduct van u als klant helpen te verbeteren. Laat de schoonmaak aan ons over waardoor u zich op uw corebusiness kunt richten. Op zich niets nieuws, maar doen is toch iets anders.

U als opdrachtgever moet durven de regie uit handen te geven aan een betrouwbare partner. Een partner die u volledig kan ontzorgen. Door samen de zogenaamde user story’s te vertalen gaan we voor een fris kantoor, kunnen we de schoonmaakprestaties afstemmen op de kantoorbezetting, creëren we blije en trotse schoonmaakmedewerkers, worden kansen benut.

Wij vertellen onze interieurverzorgsters dat schoonmaken een kwestie is van kijken, denken, doen. Daar worden ze in getraind. Iets wat we al 75 jaar (horen te) doen. We stoppen het nu in een nieuw jasje. Resultaatgericht schoonmaken. Doel? Een schoon en fris gebouw waarbij de kosten van eigenaarschap zo laag mogelijk worden gehouden. Kansen benutten, risico’s uitsluiten.

Ben je niet tevreden? Ga het niet zelf oplossen maar leg dit neer bij onze projectleiding. Vraag ons hoe we het zouden doen. Bepaal (samen) een plafondprijs, stel uzelf de vraag ‘wat wil ik ervoor uitgeven?’. Samen naar de top. Wij weten de weg in schoonmaak. Wij hebben de juiste trainingen, materialen en mensen.

Graag wil ik hier met u over sparren. Schroom niet om mij uit te nodigen.